Tälle sivulle kootaan yhdistyksen tulevia tapahtumia.

Välilehdiltä löydät tiedot myös yhdistyksen aiemmista tilaisuuksista.

TULEVAT TAPAHTUMAT 2019

1. Julkiset hankinnat: oikeus ja talous II tutkimusseminaari torstaina 22.8.2019

Hankintayhdistys järjestää tutkimusseminaarin yhteistyössä Aalto yliopiston kanssa osoitteessa Aalto yliopisto, kauppakorkeakoulu, Ekonominaukio 1, Espoo T003/T004.

Tutkimusseminaarissa esitellään muun muassa kansallista julkisia hankintoja koskevaa oikeudellista ja kauppatieteellistä tutkimusta. Seminaariin mahtuu noin 100 osallistujaa. Skype-yhteys ei valitettavasti ole mahdollinen. Ilmoittautumiset pyydetään tekemään 18.6.2019 mennessä seuraavan ilmoittautumislinkin kautta: https://www.eventexpert.fi/events/hankintayhdistystutkimusseminaari2019/

Seminaarin ohjelma on alla:

Klo 9:00 Aamukahvi
Klo 9.30 Avaus

Klo 9.35 Keynote: Petri Kuoppamäki, yritysjuridiikan professori, Aalto -yliopisto: Hankintalainsäädännön tavoitteet ja niiden ilmentyminen tutkimuksessa

Klo 10.30 Tohtorikoulutettavat (2 esitystä)
Juho Pursimo, Aalto yliopisto, Logistiikka: Julkisten hankintojen keskittämisen kustannusvaikutukset
Jan Jääskeläinen, Aalto-yliopisto, Taloustiede: Palveluiden ulkoistamisen todelliset kustannukset

Klo 11:15 Suvituulia Taponen, KTT, Aalto-yliopisto: Markkinoiden hyödyntäminen sote-palvelutuotannossa

Klo 11.45 Lounas (omakustanne)

Klo 12.45 Willem A Janssen, Assistant professor of EU and Dutch public procurement law, Public Procurement Research Centre, Utrecht University: In-house & public cooperation: how to interpret the limits posed by EU public procurement

Klo 13.30 Tohtorikoulutettavat jatkoa (3 esitystä)
Johanna Sammalmaa, Turun yliopisto, oikeustiede: Avoimuusperiaatteen tarkoitus ja tulkinta julkisten hankintojen valmisteluvaiheessa
Jarkko Pesu, Itä-Suomen yliopisto, oikeustiede: Milloin julkisin varoin tehty innovatiivinen hankinta sisältää valtiontukea?
Timo Kivistö, Timo Kivistö Consulting, LUT University, Department of Management and International Business: Public procurement spend analysis on a national level

Klo 14.30 Iltapäiväkahvi

Klo 15.00 Kirsi-Maria Halonen, dosentti, OTT: Hankintojen julkisuussääntely EU:n jäsenvaltioissa
Klo 15.30 Markus Ukkola, OTT: Systeeminen laintulkinta EU:n hankintalainsäädännössä